Πνευματικό Αλφάβητο Αγίου Δημητρίου του Ροστώφ Ι.Μ. Παρακλήτου

«Αγάπησε, αγάπησε τον Κύριο! Και μην ξεχνάς ποτέ:
Απόδειξη της αγάπης σου προς Αυτόν είναι η τήρησης των εντολών Του.
Αρχή της αγάπης σου είναι η τελωνική ταπείνωση.
Πλήρωμα της αγάπης σου είναι η νίκη κατά των δαιμονικών παθών και η κάθαρση της καρδιάς σου.
Αποτέλεσμα της αγάπης σου είναι η κατοίκηση στην καρδιά σου Εκείνου που είπε: « Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία ότι αυτοί τον Θεόν όψονται».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Ο Αββάς Αγάθων είπε: «Ποτέ δεν πλάγιασα να κοιμηθώ, έχοντας δυσαρεστηθεί με κάποιον, αλλά και ούτε και άφησα- όσο μπορούσα- άλλον να κοιμηθεί, έχοντας κάτι με μένα».

Από το βιβλίο του Μιχαήλ Μιχαηλίδη «ΔΙΑΚΡΙΣΗ»

«Η αγάπη, όπως την δίδαξε ο Κύριος – όχι η κακέκτυπη και παραποιημένη από τους ανθρώπους- είναι έκφραση της θυσίας. Είναι «οσμή ευωδίας πνευματικής». Είναι της καρδιάς καρπός, και της προαίρεσης προσφορά. Αγάπη δε σημαίνει τι δίνεις αλλά πως το δίνεις. Αγάπη δεν είναι το άπλωμα του χεριού, αλλά το δόσιμο της καρδιάς. Αν ξέρεις ο ίδιος να μοιράζεσαι, τότε ξέρεις ν’ αγαπάς».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Έλεγε ο αββάς Αγάθων: « Αν γινόταν να βρω έναν λεπρό και να του δώσω το δικό μου σώμα και να πάρω το δικό του, ευχαρίστως θα το έκαμνα. Γιατί αυτή είναι η τέλεια αγάπη».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου»  Πανόραμα  Θεσσαλονίκης

Είπε ο αββάς Ησαΐας: «Η αγάπη είναι αδολεσχία προς τον Θεόν που συνοδεύεται από συνεχή ευχαριστία. Με αυτή την ευχαριστία χαίρεται ο Θεός. Όλο αυτό είναι ένδειξη ότι η ψυχή έχει ανάπαυση».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Είπε ο αββάς Ποιμήν: «Δε μπορεί κανείς να βρει μεγαλύτερη αγάπη από το να δίνει κάποιος την ζωή του για τον πλησίον. Δηλ. αν κανείς ακούσει λυπηρό λόγο σε βάρος του από τον πλησίον και, ενώ μπορεί και ο ίδιος να του πει παρόμοιο, αγωνιστεί και δεν πει ή αν αδικηθεί και σηκώσει την αδικία, χωρίς να την ανταποδώσει, αυτός είναι που προσφέρει την ζωή του για τον πλησίον».

«ΚΡΙΝΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΥ» Οσίου Παισίου Βελιτσκοφσκυ.

«Από αγάπη ο Υιός του Θεού έγινε άνθρωπος. Όποιος ζει μέσα στην αγάπη, ζει μέσα στο Θεό. Όπου είναι η αγάπη εκεί είναι και ο Θεός».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Ένας αδελφός ρώτησε κάποιο Γέροντα: «Πως συμβαίνει και τώρα, ενώ μερικοί αδελφοί κοπιάζουν κάνοντας πολύ άσκηση, όμως δεν παίρνουν την χάρη όπως οι παλαιοί;» «Τότε υπήρχε αγάπη, απαντά ο Γέροντας, και ο καθένας τραβούσε τον πλησίον προς τα πάνω. Τώρα πάγωσε η αγάπη και ο καθένας σέρνει προς τα κάτω τον πλησίον. Γι’ αυτό δεν παίρνουμε χάρη».

«ΚΡΙΝΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΥ» Οσίου Παισίου Βελιτσκοφσκυ.

«Η αγάπη περιέχει και συνενώνει όλες μαζί τις αρετές. Με την αγάπη και μόνο εκπληρώνεται όλος ο θείος νόμος και βιώνεται η θεάρεστη πολιτεία».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Ένας αδελφός έκανε την εξής ερώτηση σε ένα Γέροντα; « Είναι δύο αδελφοί. Ο ένας ζει ως ησυχαστής, νηστεύοντας τις έξι ημέρες της εβδομάδος και κοπιάζοντας πολύ. Ο άλλος υπηρετεί αρρώστους. Με ποιού το έργο ο Θεός ευαρεστείται περισσότερο;» Ο Γέροντας απαντά: «Ο αδελφός που νηστεύει τις έξι, κι αν κρεμαστεί από το ρουθούνι, δεν μπορεί να είναι ίσος με εκείνον που υπηρετεί αρρώστους».

Από ΤΟ ΜΕΓΑ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ εκδ. Ι.Ησυχ. «Το Γενέσιον της Θεοτόκου» Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Κάποιος από τους Πατέρες πήγε στην πόλη να πουλήσει το εργόχειρό του. Εκεί είδε έναν φτωχό που ήταν γυμνός, και επειδή τον σπλαχνίστηκε, του χάρισε το επανωφόρι του. Ο φτωχός όμως πήγε και το πούλησε. Όταν το έμαθε αυτό ο Γέροντας, λυπήθηκε και μετάνιωσε που του έδωσε το ένδυμα.
Εκείνη τη νύχτα παρουσιάστηκε στον Γέροντα-σε όνειρο- ο Χριστός, φορώντας το επανωφόρι. Του λέει: «Μη λυπάσαι να, φορώ αυτό που μου έχεις δώσει».

«ΚΡΙΝΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΥ» Οσίου Παισίου Βελιτσκοφσκυ.

«Αγάπη σημαίνει να θυσιάζεις την ζωή σου για χάρη των φίλων σου και να μην κάνεις στους άλλους ό,τι εσύ δεν θα ήθελες να σου κάνουν εκείνοι».